دلار ۱۰۰ هزار تومانی در راه است؟

کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه قیمت فعلی دلار با ارزش واقعی آن تفاوتی ندارد، ارزش واقعی دلار را همچنان در کانال ۶۰ هزار تومان دانست و قیمت دلار را تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

نیما میرزایی در گفت‌وگو با صدای بورس ارزش واقعی دلار را زیر ۷۰ هزار تومان ارزیابی کرد و اظهار داشت:قیمت حال حاضر دلار با ارزش واقعی آن تفاوت بسیاری ندارد و ارزش منطقی دلار زیر ۷۰ هزار تومان و در کانال ۶۰ هزار تومان است.

وی افزود: ارزش ذاتی دلار و اعتبار ریال به تحولات و ریسک‌های سیاسی حاکم در منطقه و چشم انداز و انتظارات تورمی مردم برمی‌گردد.

میرزایی، انتخابات آمریکا را عاملی مهم در افزایش قیمت نرخ ارز دانست و گفت :انتخابات آمریکا، یکی از مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت دلار و سایر مسائل اقتصادی ما است و با احتمال ریاست جمهوری هریس می‌توان این خوش بینی را داشت که دلار بازار آزاد اصلاحاتی را تا حدود ۶۰ هزارتومان داشته باشد و بعد از آن رشد آرام قیمت ارز متناسب با تورم ،رخ دهد.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت:درصورت انتخاب ترامپ، انتظارات تورمی می‌تواند باعث رشد سریع و سقف شکنی سریع دلار شود. این عامل درکوتاه مدت سقف دلار ۷۰ هزار تومان را می‌شکند و در یک سال آینده قیمت دلار به سمت ۱۰۰ هزار تومان حرکت می‌کند.

کد خبر 506664

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =